Zoeken in deze blog

donderdag 6 november 2014

Tilapiahaas met gestoofde paprika’s

Tilapiafilet is gewoon zo lekker, ik wilde dit ook uitproberen met gestoofde paprika. Dit maak ik niet zo vaak, ik ben namelijk erg fan van geroosterde paprika uit de oven. Maar deze gestoofde paprika met een uitje en knoflook beviel me ook erg goed. In dit recept komen de smaken erg puur naar voren. Geen sausjes of veel kruiden, erg lekker, gewoon helemaal van zichzelf. De vis bereid je alleen met zout en peper en eventueel een druppeltje limoen. Erg lekker, in het originele recept, deze komt uit de Allerhande, serveren ze de vis en paprikastoof met kant en klare aardappelpuree. Maar ik niet, ik maak mijn heerlijke aardappeltjes hierbij waar wij thuis ondertussen verslaafd aan zijn geraakt. Het zijn bijna frietjes, zo knapperig en zo lekker! Dit recept heb ik al eerder gemaakt dus hier een linkje naar het recept! Hieronder vind je het recept voor de tilapiafilet en de gestoofde paprika. Bon apétit!

Tilapiahaas met gestoofde paprika’s

Ingrediënten voor 4 personen

  • 2 teentjes knoflook
  • 3 eetlepels olijfolie
  • 2 uien
  • 3 paprika’s in een willekeurige kleur, je kunt eventueel ook 4 zoete puntpaprika’s gebruiken
  • 20 gram platte peterselie
  • 2 eetlepels zwarte olijfolie
  • 400 gram tilapiafilet
Bereidingswijze
video
Kneus de tenen knoflook met een mes en pel deze. Zie hiernaast in de video hoe je knoflook kneust. 
Snijd de uien in dunne ringetjes en de paprika’s in dunne reepjes. Verhit 1 eetlepels olijfolie in een hapjespan. Bak de ui en paprika eventjes, voeg dan de knoflook toe. Laat dit in een klein kwartier gaar worden. Doe eventueel de deksel op de pan. Hak de peterselie en voeg drie vierde van de peterselie op het laatst toe samen met de olijfjes. 
Verhit ondertussen de rest van de olijfolie in een koekenpan en bak de tilapiafilets op middelhoog vuur in 6 minuutjes gaar. 3 minuten per kant dus. Bestrooi met peper en zout. Het is ook erg lekker hier een beetje limoensap over te spetteren. Strooi de rest van de peterselie hierover. Serveer samen met bijvoorbeeld deze aardappeltjes, lekker gekruid uit de oven of deze, pommes duchesse! 

Bon apétit!



1 opmerking: