Zoeken in deze blog

Huishoudelijke mededeling

Ik ben druk bezig mijn blog 'op te schonen'. Dit betekent dat relatief oude, weinig bekeken recepten die daarbij niet door mijzelf geschreven zijn van mijn site haal. Vandaar dat sommige recepten zijn verwijderd.
Dit vergt uitleg: aan het begin van mijn carrière als amateurkok nam ik recepten over, sinds een anderhalf jaar plaats ik enkel nog mijn eigen recepten online.
Op deze manier probeer ik mijn eigen authenticiteit te streven.
Maar vandaar dat sommige recepten 'verdwenen zijn'.
Excuses voor het ongemak!

P.S. Zijn er recepten die je echt mist? Stuur me een mailtje en wie weet ga ik aan de slag met mijn eigen versie !

dinsdag 4 november 2014

Zoetzure koolvis

Diepvrieskoolvis, zo makkelijk te bereiden wanneer je het hebt ontdooid. Maar veel variatie zit hier bij ons thuis niet in. Eigenlijk is hij bij ons thuis alleen terug te vinden in een preischotel. Erg lekker, maar ik was erg benieuwd naar dit recept. Ik heb het gevonden in het boekje van de volkskeuken. De keuken van de krant. Erg leuk boekje, een selectie van de leukste gerechten uit de Volkskeuken. Dit is een receptenrubriek in de volkskrant. Er staan geen alledaagse recepten in, zo ook deze. Je maakt deze koolvis met appel, citroen, ui en sojasaus. Erg makkelijk, erg verrassende smaken. Maar oh zo lekker. Ik maakte deze vis vorige week al, maar ik had wat vertraging. Hier is het recept! Bon apétit!



Zoetzure koolvis

Ingrediënten voor 4 personen
  • 400 gram koolvisfilet
  • 2 uien
  • 1 grote zure appel, goudrenet 
  • 1 citroen
  • zout en peper
  • een eetlepel sojasaus
Bereidingswijze
Laat de koolvis op het aanrecht een uurtje ontdooien. Snipper de twee uitjes en fruit deze in olijfolie. Zet het vuur lager en doe de vis erbij. Door de hitte wordt deze snel glazig. Druk hem met een lepel een beetje uit elkaar, hierdoor ontstaat er een papje van vis. Schil de appel, verwijder het klokhuis, snijd hem in stukjes en voeg hem bij de vis toe. Was de citroen, snijd hem in schijfjes en ontdoe hem van de pitjes. Leg deze op de stukjes vis. Voeg eventueel zout en peper naar smaak toe. Doe de deksel erop en laat alles 5 minuutjes zacht doorstoven. Neem hierna de pan van het vuur en voeg de sojasaus toe. Bon apétit!

1 opmerking: