Zoeken in deze blog

zaterdag 28 februari 2015

Sinaasappelgemberthee

Dit is de eerste keer dat ik zelf thee getrokken heb, zeg je dat zo? En zeker niet de laatste keer! Want wat is dat makkelijk en lekker! Helemaal als je weet dat deze zelfgemaakte thee boordevol vitamines zit, de sinaasappel bevat natuurlijk menig vitamine C, en de gember antivirale en antibacteriële eigenschappen. Zelf heb ik dit receptje jammer genoeg niet in elkaar geflanst, maar er zitten al ideeën voor andere recepten in mijn hoofd te borrelen. Coming soon! Nee, dit recept komt van de blog I Love Health, zeker het bezoeken waard! Verantwoorde en gezonde recepten, zoals deze thee.
Gember en sinaasappel zijn beiden heel gezond en ze zullen je helpen om je weerstand (weer) op te bouwen. Als je een griepje te pakken hebt, gaat deze thee er dus goed in! Het maken is kinderspel. Je zet water op, snijd wat sinaasappel af en snijd een geschild stukje gember in plakjes en schenkt hier het kokende water op. Even laten trekken en slurpen maar! Maar natuurlijk is deze thee ook lekker om ‘gewoon’ te drinken, zoals ik deze middag deed! En het ziet er natuurlijk prachtig uit, zoals zo’n oranje vrucht in een glas drijft met schijfjes gember op de bodem balancerend. Simpel, but oh so tasty! Hieronder het recept, heb je dat nog nodig? ;) Bon apétit! 


Sinaasappelgemberthee

Ingrediënten voor 1 kop

  • 1 sinaasappel
  • 1 centimeter gember
  • 200 milliliter kokend water
Bereidingswijze
Kook het water. Je kunt ook meer neme, hangt af van de grootte van je glas of kop. Was de sinaasappel. Snijd 2 schijfjes van de sinaasappel. De rest heb je niet meer nodig. Schil de gember, ik doe dit met een aardappelschilmesje en snijd de gember in dunne schijfjes. Doe de gember in het glas gevolgd door de sinaasappel. Giet hier het kokende water op. Laat de thee even trekken. En dan kun je het heerlijk opdrinken!

Bon apétit!



1 opmerking:

  1. Ga ik morgen eens uitproberen lijkt me echt lekker en gezond.xx oma

    BeantwoordenVerwijderen

Huishoudelijke mededeling

Ik ben druk bezig mijn blog 'op te schonen'. Dit betekent dat relatief oude, weinig bekeken recepten die daarbij niet door mijzelf geschreven zijn van mijn site haal. Vandaar dat sommige recepten zijn verwijderd.
Dit vergt uitleg: aan het begin van mijn carrière als amateurkok nam ik recepten over, sinds een anderhalf jaar plaats ik enkel nog mijn eigen recepten online.
Op deze manier probeer ik mijn eigen authenticiteit te streven.
Maar vandaar dat sommige recepten 'verdwenen zijn'.
Excuses voor het ongemak!

P.S. Zijn er recepten die je echt mist? Stuur me een mailtje en wie weet ga ik aan de slag met mijn eigen versie !