Zoeken in deze blog

dinsdag 24 maart 2015

Kiwismoothie met avocado

De week van het stukbijten van je nagels is weer aangebroken. Minutenlang kauwen op je taai geworden kauwgom om hier een antwoord uit te trekken. De SE-week (schriftelijke examens) eist zijn tol. Ik begin iedere dag om half negen, maar mij hoor je niet klagen. Ik begin deze week namelijk iedere dag met een heerlijke powersmoothie. Waar anderen met dikke wallen onder hun ogen op school komen, treed ik binnen een helder koppie alsof ik net liters aan cafeïne heb binnenkregen of een aantal shotjes energiedrank naar binnen heb gepompt.

Ik haal mijn energie echter uit iets heel anders. Een verse smoothie doet het goed de laatste tijd. Ik merk echt dat mijn energie erop vooruitgaat en ik veel meer concentratie én motivatie heb. Dat laatste is dan weer fijn als ik aan het leren ga, als ik dat al doe. Ik moet wel, want met 9 examens is het ook  plannen geslagen. Daarom bedacht ik een smoothieweek. Ik trapte deze week af met een smoothie van avocado, kiwi, yoghurt, banaan en een sinaasappel. En vandaag dronk ik ook weer deze combi.
Ik had ergens gelezen dat wanneer je een banaan in stukjes in de vriezer bewaard en die vervolgens door de smoothie blendt, je smoothie een veel romigere smaak geeft. En zo geschiedde het. Een stuk romiger inderdaad, maar dit kwam ook door de avocado. Het is een dikke smoothie, maar niet minder lekker! Een top combinatie, een fruitig begin van de dag waardoor je de hele dag, ik tenminste wel, in een uitermate goed humeurtje tussen de boeken en toetsen doorholt. Hieronder het recept van deze heerlijke smoothie! Ook aan te raden wanneer je geen toetsen hoeft te maken! Bon apétit!

Kiwismoothie met avocado

Ingrediënten voor 1 vol glas
  • 1/2 bevroren banaan
  • 1/2 avocado
  • 1 kiwi
  • een flinke scheut yoghurt, 4 à 5 eetlepels, hoeveel jij lekker vind
  • 1 sinaasappel
Bereidingswijze
Begin de avond van tevoren door je banaan in stukken te snijden en in een diepvrieszakje te doen. Je kunt natuurlijk een hele banaan doen, laat je de rest in de vriezer voor een volgende keer. Leg dit in de vriezer. 
De volgende ochtend is hij prima bevroren. Snijd de avocado in stukken net als de kiwi. Doe deze in de blender. Voeg hier de yoghurt aan toe. Pers de sinaasappel uit en doe deze ook in de blender. Als laatste mag hier de banaan door. Blend dit door elkaar tot je geen stukjes meer hebt. En dan heb je een heerlijke kiwismoothie! Ik vind het lekker om wat volkoren cornflakes op de top te doen, het is een erg dikke smoothie namelijk, en zo heb je nog wat van een crunchy smaakje! Havermout kan natuurlijk ook goed, of nootjes! 

Bon apétit! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen