Zoeken in deze blog

donderdag 7 mei 2015

Triffle in een glaasje

Mijn moeder had laatstst zo’n verpletterend dessert gemaakt, ik was even helemaal van de kaart. Dat moest ik ook zelf uitproberen, en opnieuw klonk er een daverend applaus. Wauw, wat was dit een hit, zo’n hit hoort hier op mijn blog thuis. In de allerhande noemen ze dit nagerecht cheesecake in een glaasje maar daar ben ik het niet mee eens. Cheesecake wordt gemaakt van roomkaas, in dit nagerecht gaat alleen kwark. Citroenkwark weliswaar, maar toch. Triffle vond ik toepasselijker, chic wel, maar zo ziet het er ook uit.
Een heerlijk krokantje wordt met open handen ontvangen, zeker deze kletskoppen die je fijnmaalt en dan als bodempje in het glas presenteert, verrukkelijk! Ik zou zeker aanraden deze hazelnootkletskoppen daarvoor te gebruiken. Want die uit de winkel zijn daar niet tegenop gewassen. Dit toetje is zo makkelijk om te maken en het ziet er elegant uit. Dit komt vooral door de prachtige laagjes van citroenkwark en bramencitroenkwark. Een toetje om je gasten mee omver te blazen, zonder dat je er al teveel moeite voor hebt moeten doen, maar dat houd je voor jezelf. ;) Hieronder het recept! Bon apétit!

Triffle in een glaasje

Ingrediënten

  • 250 gram bramen
  • 500 gram citroenkwark
  • kletskoppen
  • 150 gram frambozen
  • 2 eetlepels zachte parels, dr. Oetker Cupcake
Bereidingswijze
Pureer de bramen met behulp van een staafmixer. Meng drie eetlepels van de bramenpuree door de helft van de citroenkwark. Verkruimel de kletskoppen met een vijzel. Verdeel deze kruimels over 4 glazen. Verdeel de bramencitroenkwark over de vier glazen, gevolgd door de citroenkwark en afgetopt met de rest van de bramencitroenkwark. Schep als laatst de gepureerde bramen over de glazen. Verdeel hier de framboosjes over en de zachte parels. 

Bon apétit!

5 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk toetje. Xxx oma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit, en lijkt me een heerlijk toetje! bedankt voor het delen ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit, en lijkt me een heerlijk toetje! bedankt voor het delen ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er prachtig uit ,lijkt me erg lekker. Ga ik vast een keertje maken!

    gr Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen