Zoeken in deze blog

dinsdag 16 juni 2015

Tosti mozzarella, tomaat en basilicum

Mozzarella is back in de kitchen! Na deze hapjes bleven er nog meer ideeën in mijn hoofd rondspoken met het klassieke trio van tomaten, mozzarella en basilicum. Een tosti leek mij een uitermate goed idee! Ik voegde als extra nog een gesnipperd uitje en een flinke snuf peper toe wat het voor mij helemaal afmaakte! En wat stond ik te trappelen voor het tosti-ijzer, ik kon niet wachten om deze smaaksensatie over mijn tong te laten gaan! En wat voor sensatie! Wauw, dit is een van de beste tosti's die ik ooit heb gegeten! Zo ongelofelijk simpel, maar ook zo ongelofelijk lekker! Die mozzarella doet het 'm! Ik gebruik heerlijk bruin brood om mezelf op het gezonde pad te houden. En deze tosti is verder ook nog redelijk verantwoord, met die heerlijke cherrytomaten en uitjes on top. Ik wil nooit meer anders, dit wordt mijn standaard lunch. Iedere dag. Voor de rest van mijn leven. Doen jullie met me mee? Hieronder het recept! Bon apétit!

Tosti mozzarella, tomaat en basilicum

Ingrediënten voor 1 tosti
  • 2 bruine boterhammen
  • 4 cherrytomaten
  • mozzarella
  • verse basilicum
  • 1/2 rode ui
  • peper
Bereidingswijze
Zet het tosti-ijzer aan. Snijd wat mozzarella in flinterdunne plakjes en beleg hiermee een boterham. Snijd de tomaten ook weer in dunne plakjes en leg deze over de mozzarella. Snipper de ui en bestrooi hier de boterham ook mee. Scheur de basilicum eventueel wat kleiner, strooi dit over de tosti en maak de tosti af met een flinke snuf peper. Doe de tosti in de ijzer en wacht tot de mozzarella is gesmolten en de tosti mooie bruine strepen heeft gekregen!

Bon apétit!


1 opmerking:

  1. Ze zien er prachtig en heerlijk uit! Die kleurtjes zijn zo mooi, en ik weet heel zeker dat hij ook heerlijk was! Weer een leuk recept Emma!

    BeantwoordenVerwijderen