Zoeken in deze blog

donderdag 18 juni 2015

Verkwikkende smoothie met cayennepeper

Jullie weten het allemaal, ik houd van smoothies. Ik drink ze iedere dag en dit bevalt mij heel goed. Ik sport veel en ik merk dat de combinatie met smoothie een hele fijne is. Mijn huidje vindt het heel prettig en ik heb lekker veel energie waardoor ik tot 's avonds laat kan kan door drammen. Nu zeker, met de schoolexamens in aantocht. Lange avonden dus...                                                                       Het zou kunnen dat jullie dit recept van mij al kennen, ik blog namelijk sinds een paar maandjes voor een gastblog. Dit houdt in dat ik af en toe, voor mij om de week, een artikel schrijf voor een ander blog. Voor mij is dit AlleenPuur. Sinds kort plaats ik hier om de week een nieuw verfrissend smoothierecept op. Maar ik wil deze recepten ook heel graag met jullie op mijn eigen blog delen! Dan denk ik, net zo´n lekker recept, komt hij op AlleenPuur! En ik wil 'm jullie niet onthouden!         Deze smoothie zit boordevol groente en fruit en... cayennepeper. Deze voegt allemaal goede eigenschappen aan de smoothie toe. Want cayennepeper bevat het stofje capsicum, die de cayennepeper tot een pittig kruid maakt. Capsicum heeft een pijnstillende werking en werkt daarnaast ontstekingsremmend. Cayennepeper bevat ook de vitamines C, E, K en lots of vitamine A. Deze peper voeg ik daarom maar al te graag toe aan deze smoothie. Hieronder het recept van deze smoothie!!

Verkwikkende smoothie met cayennepeper

Ingrediënten voor 1 persoon
  • 1 halve komkommer
  • 1 stengel bleekselderij
  • 1 rijpe peer
  • 1 (bevroren) banaan
  • 150 milliliter yoghurt
  • snufje cayennepeper
Bereiding

Snijd de komkommer en bleekselderij in grove stukken en doe deze in de blender. Verwijder het klokhuis van de peer, snijd deze in stukken en doe deze ook in de blender. Verwijder de schil van de banaan en doe deze ook in de blender. Voeg als laatst de yoghurt en cayennepeper toe en blend dit tot een egale massa.

Bon apétit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten