Zoeken in deze blog

donderdag 26 november 2015

Groenteblaadjes

Ik heb al een lange tijd geen echte diner gerechtjes gedeeld, shame on me, dus vandaag een bijgerechtje voor jullie dat echt hemels smaakt! Het smelt zo'n beetje op je tong, zo heerlijk zacht is het! Ik ging deze kooksessie in met de gedachte groentechips te maken, deze poging strandde al gauw. Mijn schijfjes groente werden maar niet knapperig in de oven, ik heb al hard gepijnigd maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit wél voor elkaar kan krijgen. Nog maar eens proberen dus.
Heel stiekem was ik blij dat mijn chippies niet gelukt waren, deze zachte groenteschijfjes smaakten namelijk overheerlijk!
Ik ben sowieso dol op gegrilde groenten, wij eten thuis vaak ratatouille, oei, dat is een recept dat ik snel hier online moet gaan plaatsen! Een hele ovenschaal aan gegrilde groentes, oh daar zijn we hier dol op! Maar deze ga ik zeker ook nog vaker maken, eentje om te onthouden bij het kerstdiner, als klein bijgerechtje, mmm verrukkelijk! Er komt niks van kruiden aan te pas, alleen een scheut olijfolie, zo simpel als dat! De smaak wordt daardoor heerlijk zacht, maar naar eigen smaak kun je natuurlijk kruiden toevoegen! You're the chef!
Check hieronder het recept! Bon apétit!


Groenteblaadjes

Ingrediënten
  • 2 pastinaken 
  • 2 winterpenen
  • 2 zoete aardappels
  • olijfolie
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 200 graden. Haal een bakplaat uit de oven en bekleedt deze met bakpapier.
Schil de groentes. Snijd de geschilde groentes met behulp van een mandoline of een kaasschaaf in dunne plakjes. Met de hand krijg je al snel redelijk dikke plakken. Verspreidt deze over de bakplaat en besprenkel deze rijkelijk met olijfolie. Bak de groentes in 10 tot 20 minuten in de oven totdat ze zacht zijn.
Serveer de groentes met een lekker stukje vis! Bijvoorbeeld dezedeze óf deze.

Bon apétit! 


2 opmerkingen:

  1. Mmm, dit ziet er lekker uit! Net chipjes hihi! Ik ben benieuwd naar de smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dit ziet er lekker uit zeg!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen