Zoeken in deze blog

woensdag 17 augustus 2016

Verfrissende aardbeien-ananasdrink

De laatste week van de vakantie is voor mij alweer van start gegaan. Maar wat heb ik genoten. En gelukkig voor de Hollanders onder ons, mogen wij deze vakantie nog even afsluiten met wat zonnestralen. Om niet over de 14 graden van afgelopen week te spreken, dat was beslist geen pret.
Met mooi weer houd ik van koele drankjes. Fruitige drankjes. En ik vind dat natuurlijk leuk om zelf te maken ipv een fles opentrekken. Zeker met alle mooie vruchten die het zomerseizoen ons brengt.
Zo'n zomers drankje is heel erg leuk om als welkomsdrankje op een feestje te serveren, in mooie glaasjes met wat vers fruit als garnering. Daar maak je iedereen blij mee.
Naast fruit voegde ik ook een soort kruid toe. Basilicum. Natuurlijk ook vers, uit eigen tuin. Nu het nog zomer is moeten we daar nog maar even flink van genieten. Want het gaat hard, nu is het augustus, maar zometeen breekt de maand van de herfst alweer aan. Sorry, ik houd m'n mond al.
Hieronder het recept voor deze heerlijke drink met m'n favorieten ananas én aardbei! Bon apétit!


Verfrissende aardbeien-ananasdrink

Ingrediënten voor 4 glaasjes

  • 2 handen ananas (1/8 ananas)
  • 2 handjes aardbeien
  • 200 milliliter spa rood
  • handje basilicum
Bereidingswijze
Doe alle ingrediënten in blender en blend tot een glad geheel. Serveer in mooie glaasjes met een mooie garnering van aardbei, ananas of basilicum. Vervang eventueel (een deel) van de spa rood door ijsblokjes om het geheel wat kouder te maken.

Bon apétit! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten