Zoeken in deze blog

donderdag 22 juni 2017

Regenboogsalade

Ik. Ben. Geslaagd!! Ik ben geslaagd voor mijn vwo en ik ben euforisch. Het is nu een ruim weekje geleden en het besef komt langzaam maar zeker binnen sijpelen. Nu heb ik voor m’n gevoel pas echt vakantie. Direct na m’n examens ben ik 10 daagjes in Frankrijk geweest om golfsurfen te leren en dat was geweldig. Maar nu voelt het pas echt als vakantie.
Dat ik m’n diploma (bijna) heb, betekent dat ik volgend jaar een hele nieuwe periode van m’n leven tegemoet ga, lekker cheesy maar het is wel zo. Ik ga namelijk bestuurskunde studeren in Tilburg. En ja, dan ga ik ook op kamers, en ik heb zelfs al een kamertje! Oftewel mijn vakantie kan niet beter beginnen dan dit!
Bij zulk goed nieuws hoort een vrolijk receptje. Wat houdt dat in? Nou, veel kleur! En aangezien ik een prachtig klein groentetuintje tot m’n beschikking heb was dat niet zo moeilijk. Ik kocht van het voorjaar gemengd wortelzaad, met verschillende kleuren worteltjes! En het resultaat is geweldig. Dat moest ik verwerken in een mooie salade. Ik heb de wortels in hun waarde gelaten en enkel dun geschild zodat ze er zo mooi en natuurlijk mogelijk uitkomen. Kortom een heerlijke frisse salade voor dit intens warme weer! Hieronder het recept! Bon apétit!

Regenboogsalade

Ingrediënten voor 4 personen
  • 400 gram gekleurde wortels
  • 1/2 komkommer
  • 2 eetlepels azijn
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 2 theelepels citroensap
  • 2 theelepels pindakaas
  • munt om te garneren
  • handje walnoten
Bereidingswijze
Was de wortels en de komkommer. Schil de wortels en komkommer in de lengte met een dunschiller of mandoline. Leg dit op een mooie ruime schaal. Meng de azijn, olijfolie, citroensap en pindakaas in een klein kommetje tot een geheel. Sprenkel dit over de groentes. Garneer met wat muntblaadjes en wat grof gehakte walnoten.

Bon apétit!

1 opmerking: